zaterdag 2 juni 2018

Nog steeds J. duizendknoop

Kleine knopjes komen boven, en zijn in korte tijd 10 a 20 cm hoog. Heel soms zit er maar een klein stukje wortel aan vast, soms moet ik echt flink graven en zitten er nog diverse stukken lange wortel in de grond.








Door flinke regen de afgelopen tijd was helaas de bigbag waar ik alle J. duizendknoop wortels in had gedaan, nat geworden. Ik verbrandde de al gedroogde wortels (ik had ze klein geknipt en een paar weken in het huisje laten drogen; liggend in 4 bakken  met openingen aan onderkant).

Daarna de nat geworden wortels klein geknipt en in de bakken gedaan; eerst maar buiten drogen aa onder afdakje; en een ander deel in huisje gezet.



Ik verbrandde ook de houtige en gedroogde rozen- en bramenstengels en kreeg daardoor één compostvat leeg; gevuld met wortels. Ook hier kunnen ze goed drogen om ze later te kunnen verbranden
Nog even een paar mooie overzichtsfoto's gemaakt. Peultjes, capucijners en tuinbonen geoogst. Heel lekker zoet zijn ze.
En verder melde, brave hendrik, spinazie geoogst en gegeten in roerbak schotel met ui, champignon en ei.