vrijdag 23 maart 2018

Mulchlaag verwijderd en er weer met de grenilette doorheen. NB: 1 diepe Japanse duizendknoop niet kunnen verwijderen (bij druif oostkant)

Ik maak nu stukken vrij van de bedekking met gewied onkruid. Dat was mijn eerste actie in januari: gras/winde/japanse duizendknoop: alles legde ik op karton op een schoongemaakt bed.

De grond was goed los, onkruidvrij, maar ik herkende wel de ragfijne, beetje donkerrode kleur van de japanse duizendkroon wortel. Ik ging er met de grenilette doorheen en vond nog wat stevige stukken wortels.


In dit gat zit nog een stuk japanse duizendknoop dat hier recht naar beneden ging en dat ik lostrok. Waarschijnlijk komt het nog een keer naar boven.

Hier staan 2 rabarberplanten

Paadje ook goed losgemaakt en luchtig bedekt met houtsnippers

 To do: binnenkort: lavendel snoeien in stadstuin; één opgraven en in volkstuin diep ingraven, zodat de takken wortels gaan krijgen; volgend jaar dan weer opgraven en op goede plek zetten.


Bedenken welke bijenplanten ik wil: o.a. rozemarijn (stekken), thijm, bieslook.
https://www.eigenwijsblij.nl/huis-tuin/hoe-maak-je-een-tuin-hommel-en-bijvriendelijk